3 Ocak 2009 Cumartesi

Hala tanışmadıysanız : Alain De Botton

Başlıkta da söylediğim gibi, hala tanışmadıysanız veya adını duyduğunuz halde hala kitaplarını tecrübe etmeye başlamadıysanız bu yazıyı sizi harekete geçirmek için yazıyorum arkadaşlar.

Bloga başladıktan sonra okuduğum kitaplar konusundaki izlenimlerimi (daha çok olumlu olanları) paylaşmak konusunda mümkün olduğunca aktif olmaya çalıştım, arada bir de geçmişe dönük kitap deneyimlerimden haberler vermek istiyorum ama bir neden olmayınca yazamıyorum işte. Sanırım 3-4 yıl önce okuduğum ve çevremdeki birkaç kişiye zorla da olsa okuttuğum bir kitap da bunun örneklerinden, Alain De Botton'un Statü Endişesi. De Botton'un başka bir kitabıyla yaşadığım tatmin edici bir süreçten sonra hem bu kitaptan hem Statü Endişesi'nde hem de yazardan kısaca bahsetmek isterim.

Öncelikle son okuduğum kitabın adı, "Proust Yaşamınızı Nasıl Değiştirebilir". İlk bakışta normal olarak biraz ağır bir kitap izlenimi verse de De Botton'u tanıyanlar buna aldanmayacaktır. O zaman öncelikle Alain De Botton'dan kısaca bahsetmek gerekirse, 1969 İsviçre doğumlu ama yaşamını İngiltere'de sürdüren genç kuşağın en etkileyici Avrupalı yazarlarından birisi. Kitapları filozofik yaklaşımlar içerir, gündelik konuları çok farklı bakış açıları ile inceler, felsefeye karşı olan ön yargılarımızı akıcı dili ile darmadağın eder, detaylı analizleri ile kendi kendimizi keşfetmemize yardımcı olur. Kitaplarından bazılarının isimlerini yazarsam nelerden bahsettiğini görebilirsiniz : Aşk Üzerine, Romantik Hareket, Seyahat Sanatı, Mutluluğum Mimarisi... Proust Yaşamınızı Nasıl Değiştirebilir temeline ünlü Fransız yazar Marcel Proust'u alır ve onun üzerinden örneklerle bize gündelik yaşamımıza dair ipuçları sunar, farkında olmadığımız ama okuduğumuz an tıpatıp bizim de içinde bulunduğumuz ortamları anlatır, öyle bir kaygısı olmasa da çözümler sunar, ya da en azından farkındalık yaratması sayesinde bize adım atmamız için imkan verir. Hemen söyleyeyim Proust'u hiç okumadım, açıkçası önümüzdeki 10 yıllık kalkınma planımda da yer almıyor ama edebiyattan biraz da hoşlanan birisi olarak bu magazinsel kişilikle tanışmak için de iyi bir fırsat bu kitap. Kesinlikle önerebileceğim ve kişisel garanti verebileceğim bir kitap.

Alain De Botton ile tanışmamı sağlayan kitap olan Statü Endişesi (De Botton'u bana ilk duyuran ise eğer yanlış hatırlamıyorsam İlker Y. idi, ona da teşekkür edeyim buradan) ise benim en sevdiğim 10 kitap listeme kesinlikle girecek bir kitaptır. Yalan söylemeyeyim, üzerinden bu kadar zaman geçtiği için içeriği konusunda çok detaylı bilgi veremeyeceğim (okuduğum kitapları genelde kısa sürede unuturum, ya iyi zaman geçirmemi sağlamış olurlar ya da içerikleri ile bana yaptıkları kişisel katkıları hareketlerime, karakterime yansır derinden ama anlat derseniz anlatamam) ama insanın varoluşundan bu yana baskı unsuru olan, modern yaşamda ise teknolojik imkanlar nedeniyle iletişimdeki gelişmeler sonrası tavana vuran statü sahibi olma içgüdüsünden bahsediyor kitap. Kitap konusunda söyleyebileceğim, okuyunca kendinizi büyük bir baskıdan kurtulmuş olarak hissettiğiniz ve mutlu olduğunuzdur. Bunu sadece ben değil zorla okuttuğum Çiler de kardeşlerim de teyit etti. Böylece size etti ikinci mutlaka okunması gereken De Botton kitabı.

Yukarıda önerdiğim iki kitabı okuduktan sonra büyük ihtimalle siz de benim gibi De Botton'un hayranı olacak ve diğer kitaplarını da okuyacaksınız. Okuduğum diğer kitapları bu ikisi kadar olmasa da yine iyiler, şimdi son çıkan kitabını aldım kısa bir süre sonra onu da okumayı planlıyorum : Çalışmanın Mutluluğu ve Sıkıntısı. Adı bile çekici...

Hiç yorum yok: